tysdag, mars 11, 2008

Jeg snakker nok bare tull nå, men..

Norske tenåringer har i det siste ikke gjort det så bra på internasjonale prøver som PISA som vi gjerne skulle ønske. Spesielt realfag står det dårlig med. Er dette så underlig når en politiker skriver at professorer bare snakker vås?

I diskusjonen forrige uken om hvordan barselspermisjon skal deles, skriver leder for mannspanelet Arild Stokkan-Grande (Ap), på SMS til Aftenposten at "Dette er så dumt at det bare kunne vært sagt av en professor". Terje Bongard, som er forsker i human adferdsøkologi ved Norsk institutt for naturforskning snakker tøv (og burde gjøre leksene sine bedre og forske mer), mens Arild-gutt, han vet hva han snakker om, han! Han vet hvordan forholdet mellom mennesker egentlig virker. For han har nemlig en toårig utdannelse i kirkemusikk!

Jeg tror jeg skal gå ut og få meg en skikkelig lang utdannelse nå, jeg, for det er da en blir hørt på!

Ingen kommentarer: