onsdag, mars 05, 2008

Nodar

Det hender jeg drikker kaffe. Temmelig ofte i grunnen. Bortimot hver dag skyller jeg ut av termokoppen min og går til "Den Andre Koppen" (Second Cup) og får den fylt opp med nydelig bønnebrygg. Av og til tar jeg kaffen i en porselenskopp og sitter litt, gjerne sammen med noen andre nerder. I slike sammenkomster løser vi alle slags problemer som krig og religion og metode og sånn. (Ikke bli bekymret for min ekstravagante livsstil; det hender ay jeg brygger kaffen min selv også).

Siden jeg går til denne spesifikke Koppen så ofte, kjenner jeg liksom de som jobber der litt. Jeg vet hva de heter og vi pludrer gjerne om tare og tang mens de finner passende innhold til å putte i koppen min. Så, her om dagen sto jeg og pludret litt med damen bak kassen før hun plutselig ser tankefull ut og spør om det er "bikbok" som står der på jakkeermet mitt. Og det må jeg nok innrømme at det er. Gode, gamle vinterjakken min fra bikbok som nok har sett sine bedre dager men som fremdeles holder kulden ute og varmen inne. Men i motsetning til alle NordAmerikanerne som ser veldig spørrende ut etter å ha fått høre det noe kuriose merkenavnet, nikker denne damen gjenkjennende og spør hvor jeg er fra.

Jada, det viser seg at jeg har kjøpt kaffen min av en dame fra Oslo i nærmere et år nå.
Vi ble enige om at en NOrske-raDAR kanskje hadde vært på sin plass.

1 kommentar:

Linn sa...

Utrolig artig!