måndag, juli 19, 2010

Litt kjøtt mellom to brød?

Nå har jo jeg vært i Store Bror Uniten i sør to ganger i sommer og kjenner meg nesten som en ekspert på feltet etter hvert. Når en har vært i to-tre stater, kan en vel nesten regne seg selv som ekspert?

Jeg har ofte lurt på hvor idéen til McDonald's kom fra. Hvor fant de ut at de skulle servere litt kjøtt mellom to brødskiver, påmm fritt og brus? Vel. Etter å ha frekventert litt diverse billige restauranter i Maine, vei jeg nå hvor hele konseptet kommer fra. Det er rett og slett det de serverer. Det er billig mat fra mons. Og i mange tilfeller, har de ikke engang delt "sandwichene" (finnes det et norsk ord for sandwich, forresten?) fra hamburgerene (godt, norskt ord). Billig og greit nok.

Men da jeg kom over denne, sa det liksom litt stans i meg. En hamburger, uten brød, men med dypfrityrt kylling med litt ost, beiken og majones innimellom?

Klikk på bildet for å komme til KFC, den Friterte Kyllingen fra Kentucky.

Ingen kommentarer: