fredag, januar 26, 2007

Lettskremt?

Det er noe jeg ikke har kommet meg så langt til å nevne før, men det begynner med et stort HAHA! til alle dere som ikke har trodd meg når jeg har sagt at veilederen min er skummel.

For å begynner fra begynnelsen. Hver fredag har biologiavdelingen på universitetet mitt "fredagsseminaret" hvor en forsker kommer og snakker om hva han driver med. Forrige fredag var det en av mine veileders tidligere doktorgradsstudenter som kom. Og etter foredraget ble selvsagt han og min kjære professor sittende og snakke en stund før de bestemte seg for å gå et annet sted og ta seg en øl. På veien ut stakk de innom kontoret til professoren som hadde vært veilederen til foredragsholderen da han tok sin master og de kom også innom min lab for å spørre om vi ville være med. Jeg kjente at dette var noe jeg aldeles ikke hadde lyst til. Men enkelte ganger har en jo rett og slett ikke noe valg. Først var det noe heller stivt og unaturlig over hele situasjonen, men etterhvert som det ble inntatt et par pils, løsnet stemningen litt (som den ofte gjør) og det ble pludret om både løst og fast.

Av en eller annen grunn begynte vi å snakke om veilederen min og hans skummelhet (for det var ham aldeles ikke ukjent)(ikke for det, jeg sa ikke stort). Det kom da fram at jeg er den eneste (og jeg gjentar: Den eneste!!) høyeregradsstudenten (det vil si mastergradsstudent eller doktorgradsstudent) som veilederen min har veiledet som han ikke har fått til å grine. Foran seg!

Skumle mannen.
Men han kommer seg etter hvert som en blir vant til ham.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe... det er nå ikke engang slik at du blir rørt til tårer når du blir sint. Du pleier faktisk bare å bli... sint. Men det er jo imponerende i seg selv, han har jo tross alt sikkert også hatt en del menn opp gjennom tidene. Men da vet du i det minste med sikkerhet at all frustrasjon er berettiget. Det hadde jo vært mye festligere dersom du var den eneste mastergradstudenten som ikke hadde fått ham til å grine. men men :)

Begynnere sa...

Haha!
Jeg hadde likt det dersom han var en sånn som gråt istedenfor å bli oppgitt når vi ikke fikk det til. Da hadde han ikke vært så skummel, nei.. Menmen..

Jeg vet ikke helt med disse gutta. Jeg kan liksom ikke se for meg at noen av disse tøffe karene knekker sammen og gråter. Hmm..

Selvsagt var jeg berettiget! Mitt sinne og min oppgitthet er ALLTID berettiget!

Anonym sa...

Synes du er flink, jeg, eli...Jeg tør så vidt å prate med veilederen min. Tror jeg snart må det, da jeg er litt usikker på hva jeg egentlig skal gjøre for tiden. Forbannet denne autoritets-respekten jeg har lagt meg til. Må jo være verdens største pyse når det gjelder å prate med slite vitenskapsmenn og kvinner. Men en fordel skal jeg ha, og det er at veilederen min ikke blir sint (tror jeg).

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

uff da... var litt rask på publish-knappen ser jeg. Du får ta bort det ene innlegget du, lille venn. Trenger liksom ikke to da:)
God natt, på tide å ta kvelden i gamlelandet nå, gitt...