fredag, januar 26, 2007

Noe søtt til den sure?

I dag er jeg sur.
Jeg har hatt en lang uke. Jobbet kjempehardt og mange timer hver dag. Nå er det fredag ettermiddag og jeg har funnet ut at det ikke ledet til stort. Lite resultater kom ut av alt mitt slit og strev. Det er også mulig at det er noe galt med cellen vi jobber med. Dersom det stemmer må vi gjøre ganske mye arbeid om igjen med friske celler. Det blir mange flere dager med hardt arbeid. Jeg liker ikke når hardt arbeid ikke lønner seg.

Så nå sitter jeg her på kontoret mitt og surmuler og spiser kake. I dag var jeg nemlig på kurs. Av og til må en på kurs om labsikkerhet og sånn. Hvor de stor sett forteller deg at du ikke må spise ting på laben. Spesielt ikke ting du ikke vet hva er (det er derfor jeg spiser på kontoret). Det er veldig opplysende. I dag sto sikkerhet når en jobber med radioaktivitet for tur. Slike kurs er kanskje ikke verdens mest interressante. Men de har alltid veldig god lunsj. Og de bestiller alltid altfor mye. Så når seminaret så er over, tvinger de studentene til å ta med seg restene. Noe vi gjør med iver og glede (studentene er ikke de som har det fetest økonomisk her heller). I dag var det terte til overs. I et søtt paiskall hadde de lagt vaniljekrem og et lag med jordbær på toppen. Så hadde de glasert det hele med gelè eller noe sånt. Vanvittig godt. De gjør kanskje mye rart, disse franskmennene, men lage kake, det kan de!

Jeg hadde tenkt å ta bilde av det lille kunstverket slik at alle kunne se. Men jeg ble revet med og spiste opp alt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bilder ????????