onsdag, mai 09, 2007

Samtale

-Alt dreier seg om finans.
-Finans?
-Ja, alt dreier seg i bunn og grunn og finans.
-?
-For eksempel det at du sitter her og ser på TV istedenfor å jobbe er finans; du veide kostnadene ved å jobbe mot kostnadene ved å sitte her mot hverandre.
-(Jeg kom hjem mest fordi jeg var sulten.. .. )
-Maten du kjøpte var basert på finans. Du veide kostnadene ved å kjøpe den ene tingen versus den andre mot hva de var verd og hvor mye du hadde lyst på dem i forhold til prisen.
-(Jeg spiste det jeg hadde i kjøleskapet..)
-Finans. Og dersom du spiste noe du allerede hadde er det fordi du ikke ville tape penger ved å kaste det. Alt dreier seg om kostnadsestimering. Når du synes at noe er stygt, er det fordi det ikke er verd prisen som har blitt satt på det. Jeg er så fryktelig lei av dere forskere som sier at dere jobber for et felles beste for mennesket og ikke vil innrømme at det er alt om penger og prestisje!
-(Jeg driver med det jeg gjør mest fordi det er det jeg har funnet til nå som jeg er best til..)
-Det handler alltid om å skaffe penger til neste prosjekt og om hvorvidt dere har råd til å forske på den tingen eller ikke. Og dersom dere ikke har noen resultater, får dere ikke mer penger og da blir det heller ingen prestisje, så alt dere driver med alltid er å skaffe penger. Jeg synes at dere skal se sannheten i øynene; Dere er fullstendig sturt av penger.
-(Det er ikke du?)
-Alt dreier seg om penger! Men jeg innrømmer det i hvertfall!

Og jeg som trodde at livet dreide seg om kjærlighet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alt er styrt av Gud! Alt er styrt av aggresjon! Nei, forresten: ALT ER VATN!
Nei: Alt er styrt av seksualitet!
(deler raust ut liknande megalomane teoriar)

:-)

Begynnere sa...

Haha!
Eg liker!

Dårlige meiningar om kva "alt" er, er det relativt mange av, men av og til blir eg berre så fryktelig deprimert når eg innser at dei faktisk MEINER det dei seier..

Men sjølvsagt; ALT ER JO PLAST!